perjantai 12. tammikuuta 2018

Säästämisguru ja #leuhkat eväät

Jos vain tietäisin mitä olen tehnyt oikein, niin kertoisin. Olen tuijottanut nettipankkia kolmesti päivässä ja pähkäillyt, mitä ihmettä on tapahtunut, mutta ei vaan ratkea. Nimittäin se, et kuin mulla vieläkin on "paljon" rahaa tilillä, vaikka palkkapäivään on puolitoista viikkoa.
Eikä tässä vielä kaikki. Tänään sain 250e kilometrikorvauksia ja siirsin ne suoraan säästötilille, koska MUN RAHAT EI OLE LOPPU.
JOS mitään älyttömän yllättävää ei tapahdu, niin saatan saada seuraavan palkan tullessa " vanhat rahat" säästötilille myös.
Kihisen jännityksestä. Kuinka säästeliäs kykenen olemaan seuraavan viikon. Kuinka suuren potin saan säästöön? Kuinka mä kestän tätä jännitystä.

Varmaan arvaatte, että tässä suuressa innossa todellakin palautan harhaostokseni, joista eilen puhuin. Aah. 25 e takaisin paljettipuserosta. Sillä summalla saan Lidlistä säkillisen uunijuuresaineita.

Tästä pääsen Kinttupolku-Marikan #leuhkateväät haasteeseen.
Leuhkitaan viikon eväillä ja lounailla, kuka milläkin. Saadaan vinkkejä, mitä syödä kun tekee mieli jotain ja mikä parasta, toisten lounas/päivällisvinkit inspaa aina.

Olen täpinöissäni, että ensi viikolla pojat on isäviikolla ja saan koko viikon syödä hyvin ja halvasti ihan kaikesss rauhassa.
Rakas läheiseni juuri kirosi kuinka ärsyttäviä on ne viikot kun talossa on viisi lasta ja koko ajan saalaukata kaupassa.
Mäkin olin omasta mielestäni ollut fiksu ja ostanut kaapit täyteen ruokaa poikia varten. En tajua miksi silti käyn joka päivä kaupassa täydentämässä varastoa. "Äsken täällä oli leipää ja kinkkua. Oho mihin juusto on mennyt? Mitä ..tua, söittekö te muropaketin vuorokaudessa". Niinku tällasta.

Niin, selailtuani siis sitä nettipankkia tajusin jotain. En ole käynyt muualla kuin ruokakaupassa ja sielläkin yrittänyt olla fiksu. Et siinä ne rahat kai säästyy sitten.
 Flunssassa on puolensa siis.

Jk. Olen ehtinyt jokusen päivän miettiä niitä aleostoksia ja kirkkasti tajusin sen, miksi mä palautan ne vaatteet. Kun en nyt vaan yhdestäkään vaaatteesta ole ajatellut, että laitan tän heti päälle. Kuka nyt muunlaisia vaatteita haluaisi?

Ei kommentteja: