maanantai 29. tammikuuta 2018

20 e ruokaan ja 20 e viiniin??

Mitä voi päätellä siitä, että teen juuri porkkana-linssikeittoa? No sen, että alkoi pojaton viikko. Senkin ehkä, että ylitin viime viikolla viikkobudjetin lähes satasella. Ja oikeesti, en ostanut kuin ruokaa, bensaa ja pikkulaatikon viiniä.
Tällä viikolla saan siis käyttää ehkä sata euroa. Mikä tarkoittaa, bensatankin jälkeen jää 40 e ruokaan. Tai 20 e ruokaan ja 20 e viiniin. Hehhehehe.
Tänään siis linssikeittoa, kaksi seuraavaa päivää pakastimesta löytyvää kanaa. Riittänee wokkiin ja salaattiin.
Sit pitäis keksiä ne halvat ruoat loppuviikoksi. Auttakaa nyt luojan tähden.

Eilen kävin höpisemässä eksän vauvalle. Se toljotti mua vakavana ja lopulta jouduin vanhemmilta kysymään et miks toi ei vastaa mulle. Mä oon niin tottunut puheripulilapsiin, et toi puhumattomuus ällistytti. Muistin myöhemmin et vauvat ei puhu.
 Tänään mun kuopus tapasi mun sosiaalityöntekijät, kun tuli koulusta. Se puhui taukoamatta. Se kuopus. Sossuja nauratti.

Sossut varoitti hiljaisesta kaudesta. Kun nykyinen lapsi joskus lähtee, saattaa kulua kauhia aika et tulee uusi. Todellakin pakko elää säästeliäästi juuri nyt. On tainnut lukijoille käydä selväksi, kun en muusta puhukaan enää.
 Mut ku ei mulle tapahdu mitään.

Elämä on arkea. Ns työtä ja arkea. Kesäloman jälkeen olen ollut kahdeksan yötä ilman hoitolasta. En käy siis missään enkä tee mitään.
Mies just viime viikolla sanoi ettei ole ikinä katsonut näin paljon telkkaria. Arvaatte oikein: syyllistyin siitäkin.
Mun syytä tää tylsyys ja telkkarin tuijottaminen.

Jk. Olin pitkän ajan aika herkuttomalla linjalla. Viikonloppuna ketutti, niin söin joulutorttuja kasan. Ehkä 300 grammaa suklaata ja puolitoista pakastepitsaa. Tietty lihoin korkojen kanssa kaiken kolmessa viikossa laihtumani! Kyl on epää.

4 kommenttia:

Taru kirjoitti...

Elämä on ja herkkuja on...anna itsellesi armoa. :)

Tuija kirjoitti...

Mulla olis periaatteessa säästäminen ainakin viinistä helppoa, kun en sitä juo. Mutta jonnekin ne rahat menee... Täytyiskin aloittaa budjetointi. Enkä ala :D

Tuula kirjoitti...

Elämässä pitää olla herkkuja ja viiniä. (Sanoo nainen, joka ei ole ollut ilman viiniä noin tsiljoonaan viikonloppuun... Just tosin mietin, että selviäisinkö hengissä, jos kokeilisin jonain viikonloppuna olla juomatta pisaraakaan alkoholia. Kuulostanko ihan alkkikselta?? :D )

P kirjoitti...

Taru, annan armoa liikaakin. Oikeesti. Välillä voisin olla julmempi.

Tuija, ei viiniä??? Mä en selviä tästä. Heheh.
Budjetoi meidän iloksi. Se on kiinnostavaa jostain syystä. Muiden budjetit nimittäin.

Tuula, vilo ilman viiniä on huijausta. Se nyt vaan kuuluu asiaan. Vaikka itse juon n kaksi lasia nykyään kerralla. En muista miltä pikkiriikiinen hiprakka edes tuntuu.