keskiviikko 5. huhtikuuta 2017

Oikein asetettu tavoite

Verrattuna eiliseen olen hämmästyttävän pirteä. Vaikka kello soi seiskalta, en rojahtanut sohvalle makaamaan, kuten muina aamuina. (Mulla on luksuselämä, kun ei ole pakko toimia ja lähteä heti aamusta)
Keitin esikoiselle kahvia ennen kuin herätin.
Ja nyt se tärkein. Tein ensimmäisen terveyssmoothieni. Tiesittekö, et kaupassa myydään valmiita smoothiesekoituspusseja. Mä en tiennyt. Oudosti niissä kilohintakin oli pienempi, kuin esim.pelkässä mansikassa, mustikoistta puhumattakaan. Pussissa on neljä 150 gramman marjapussia. (pussit tuhoaa luonnon, joo joo)
Heitin siis blenderiin kaurahitaleet marjat rahkan ja mehukeiton. Menee varmaan tunti saada tää juotua.

Eilen miehelle selostin tätä smoothie juttua ja se piti palopuheen aiheesta "älä aseta tavoitetta, mihin et pääse, koska sitten olet koko ajan pettynyt ja masentunut".
Tarkoittaen, kun esim. kuvitteellinen nainen päättää syödä terveellisesti ja laihtua, niin se viisi päivää syö terveellisesti, viikonloppuna vetää irtareita ja se on viikon kaloreiden kanssa plus miinus nolla. Sitten nainen on pettynyt sekä siihen ettei laihdu, kuin siihen, ettei pystynyt pitämään päätöksestään kiinni".

Lähes ärsyttävä puheenvuoro. Mutta herättävän totta. Täytyy tosiaan tehdä  itselleen realistinen suunnitelma, jota pystyy noudattamaan. Tarkoittaen, että ei esim. kiellä itseltään karkn syöntiä kokonaan. Siitä ei voi pitää kiinni=pettyy itseensä.
Aion nyt harjoitella terveellistä syömistä riittävän usein. Terveellisesti suurelta osin syönkin, mutta liian harvoin ja vähän. Jos  nyt lisäis syömistä ja katsois estäiskö se iltamässäilyn.

Taas tämä meni laihdutushöpinäksi. On mulla muutakin elämää. Kai.

4 kommenttia:

Puolis kirjoitti...

Aivan! Näin se on. Kun oppisi vain sen hyväksymään pään sisällä ja lopettaisi liian ehdottoman asenteen.

Mulla on tuorepuuro välipalana, kauramaitoa, kaurahiutaleita, mansikkaa, chian siemeniä. Ah niin kamalan näköistä, mutta hyvää ja täyttävää!

Tuula kirjoitti...

Mulla taas on tapana aina aamupuuroon sekoittaa raejuustoa ja pakastemarjoja. Se raejuusto tekee sen, että nälkä pysyy pidempään loitolla. Sama homma ton rahkan kanssa. Pelkkää puuroa jos syö, niin tunnin päästä vatsa kiljuu nälkäänsä ja sitten töissä sortuu rouskuttamaan kahvikeksejä ylenmäärin...

Loistopäivää! :)

P kirjoitti...

Puolis, tätä sitten kai opetellaan loppuelää :D
En ole koskaan syönyt tuorepuuroa. Uskallanko kokeilla? Ootko huomannut siitä jotain erityistä hyötyä, sen syömisestä?

Tuula, jaksatko tosiaan tehdä puurroa aamuisin? Pitäiskö jaksaa kokeilla? Paitsi et syön sen voin ja sokerin kanssa :D :D

Puolis kirjoitti...

Tuorepuurohan on käytännössä aikalailla samaa kuin toi sun smoothie, paitsi vaan jäykemmässä muodossa :D. Oon tosi huono keittelemään mitään puuroja, siks toi itsekseen tekeytyminen sopiikin mulle tosi hyvin :). Uskallat kokeilla jos mä, maailman nirsoin ihminen uskalsin myös!