perjantai 5. kesäkuuta 2015

Epävätystelijä

Minähän olen useinkin kirjoittanut siitä, et jos joskus tekisin jotain enkä vaan vätystelisi, niin saattaisin olla tyytyväisempi. Tänään testasin teoriaa ja kas, se toimi.

Aamulla olin ensin maani myynyt ja masentunut ja supersynkkä, koska odottamani Kuopion reissu peruuntui, Vihasin maailmaa ja elämää.
 Muutaman tunnin maristuani päätin mennä ostamaan jääkaappiin ja pakastimeen uudet kahvat. Jääkaapin kahva hajos varmaan VUOSI sitten ja pakastimen eilen. Olen kyllä tiennyt mistä niitä kahvoja saa, "mut kun niihin menee rahaa". No meni, mutta alle viisikymppiä kuitenkin. Et oikeesti, haloo. Kuin laiska ja pihi ihminen voi olla? Nyt keittiö tuntuu uudelta uusien kahvojen kanssa.

Seuraavaksi kysyin esikoiselta siivottaisko autotalli. Meillä on iso autotallivarasto, joka on ollut kaauoksessa täynnä kaatopaikkarojua. Lastattiin autoon kaksi pyörää, kaksi toimistotuolia, kaksi pihatuolia ja jalkalamppu ja mentiin kaatikselle. Kesto noin tunti koko keikkaan. TUNTI!

Sen jälkeen kannettiin puutarhapöytä ja tuolit terassille (nyt vasta) ja lakaisin tallin. Niin on supersiistiä ja tilavaa. Voisin seista pihalla tuijottamassa koko ajan.

Huomasin olevani lähes flowssa enkä ainakaan yhtään synkkä enää.
Mitä opin?  Siivoaminen todella voi auttaa.

Entä jos huomenna teen saman kodin muulle irtaimistolle? Entä jos feng shui paranee ja mieli kirkastuu? Olisko paha?

Snadia inspistä sain käydessäni kaverin luona kahvilla. Tää kaveri on vielä siivousangstisempi kuin minä. Paljon paljon angstisempi. Talo on iso, tavaraa todella paljon, neljä lasta, koira ja kaksi kissaa. Imuria käytetään n. kerran kuussa...
Nyt heillä on talo myynnissä ja näyttö joka toinen viikko. Vie kuulemma kahdelta ihmiseltä n. neljä tuntia näyttökuntoon. Näyttöjen välillä ei siivota mitään.
Aloin miettiä, et entä jos pitäis aina kotinsa siinä kunnossa, et edes asuntonäyttö ei ahdistais. Kun nyt ajatus näytöstä tai herranen aika, muutosta, saa kyyneleet silmiin uupumuksesta.

Jos alan reippaaksi. Lainaan siskoltani murto-osan hänen siivousgeeneistään. (Tai sit ne kaikki on vaan hällä ja pikkuveljellä)

Siivous-aarrekartta!

Jep jep, loppuloman raivaan kotia ja odotan ensi perjantaita, kun pääsen hieman ihmistenilmoille. (jossa rehellisyyden nimissä olen käynyt viime aikoina enemmän kuin viimeisessa kymmenessa vuodessa)

Huraa, suunnitelma

8 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Miten osuva teksti juuri mulle tällä hetkellä! Mä olen välillä TODELLA vätys ja just mieyin että mitä jos tänä viikonloppuna ei olis? Tekis tehokkaana juttuja, kuten esim. siivoais, jota tern nykyään jokseenkin vaan sillon kun joku tulee kylään - eli aika harvoin. Inspiroiduin tästä vähän, huomenna vähän tehoa tähän viikonloppuun!

P kirjoitti...

No onpa mahtavaa, jos joku saa inspiksen. Tästä innoittuneena mun on pakko huomenna raivata kaappeja ja viedä tavaraa vaikka Fidalle (Eikä autotalliin)
Olis ihanaa kun olis tyhjää....
Kerro saitko mtn aikaiseksi 😀

P kirjoitti...

No onpa mahtavaa, jos joku saa inspiksen. Tästä innoittuneena mun on pakko huomenna raivata kaappeja ja viedä tavaraa vaikka Fidalle (Eikä autotalliin)
Olis ihanaa kun olis tyhjää....
Kerro saitko mtn aikaiseksi 😀

P kirjoitti...

No onpa mahtavaa, jos joku saa inspiksen. Tästä innoittuneena mun on pakko huomenna raivata kaappeja ja viedä tavaraa vaikka Fidalle (Eikä autotalliin)
Olis ihanaa kun olis tyhjää....
Kerro saitko mtn aikaiseksi 😀

Anonyymi kirjoitti...

Ehdottomasti, luultavasti käyn ilmoittamassa vain että oon ollut superlaiska! :D Ei kai, otin jo ensimmäisen askeleen ja varasin pyykkivuoron sunnuntaille. Tästä se lähtee!

MomZilla kirjoitti...

Meillä on just nyt tosi siistiä, kun oli lastenvaatekutsut tänään ja siivosin ihan hulluna. Mietin ihan samaa, että tää olis mahtavaa <3 Kerro mulle jos keksit keinon kuinka tää pidetään yllä.

Taru kirjoitti...

Mä tein kans saman varaston kanssa ja vitsit että tuli hyvä mieli.
Mä oon varma siitä, että TOIMINTA on aina ase p-fiilikseen.

Puss!

P kirjoitti...

Hanne, pyykkivuoron varauskin on jo suuri askel. On on !!! :D

Momzilla, kerro SÄ mulle miten tän saa ylläpidettyä. Elämä tuli tielle ja mitän en ole tehnyt. Mutta autotallli edelleen siisti. Paittsi et junnu kävi jos hieman sotkemassa. MMUR!

Elisa, juu, toiminta auttaa p-fiilikseen, mutta miksei useimmiten p-fiiliksessä tajua ryhtyä toimeen.