torstai 9. tammikuuta 2014

Energiseksi puuhaajaksi

Jostain syystä mä olen energisimmilläni silloin, kun mun kaveri tuo poikansa meille leikkimään mun hoitotytön kanssa. Nyt poika tuli meille ja NYT iski palo vihdoin jatkaa sitä huonejärjestyksen vaihdon aikaansaamaa urakkaa. Vaatteidenkin pitäisi vaihtaa huoneita. Kyllä, vieläkään en ole sitä tehnyt. Muistelen, että tavoite oli tehdä kaikki valmiiksi esikoisen synttäreihin mennessä, joulukuun puoliväliin siis, seuraava tavoite oli joulu. Nyt ollaan jo täällä asti ja vaatteet siellä missä ennenkin. Voiko aikaansaamattomampaa ihmistä olla?

Miksi vaatekaapit ja vaatteet saa mut uupumaan?

Mä toivon tänä vuonna muuttuvani energiseksi puuhaajaksi,, joka huolettomasti aina sanoo ettei jaksa istuskella telkkarin edessä, vaan haluaa koko ajan tehdä jotain. Haluan illalla huomata, että koko päivä mennyt hurahtamalla ohi ja hetkeäkään en ole istunut. (No emmä ihan oikeesti sitäkään halua. Jos clean house is a sign of wasted life, niin myös jatkuva puuhaaminen on merkki siitä, ettei ole ketään kenen kanssa istua alas ja jutella.)

Mutta nyt mulla ei ole ketään kenen kanssa jutella, niin voisinko lakata pitkästyttämästä teitä ja mennä niiden kaappien kimppuun?

4 kommenttia:

Tuula kirjoitti...

Tuohan on vain loistava juttu, ettei sulla on jotain pakonomaista tarvetta koko ajan puuhastella jotain. Mun mielestä - anteeksi vain - sellaiset alituiset puuhastelijat pakenevat jotain sillä puuhastelullaan. Jos tulee mainiosti toimeen itsensä kanssa, niin silloin ei ole tarvetta täyttää jokaista tyhjää hetkeä jollain "hyödyllisellä". Että tällainenkin pointti :)
Nimim. laiskamato

TiinaJ kirjoitti...

Tai sitten ihmiset vaan on erilaisia. Ihan jatkuva puuhastelija en ole itsekään, mutta tylsistyn siinä tv:n edessä jos ei ole hyvä ohjelma. Ja kultamussukka rakkaankin kainalossa saan olla riittävästi, että muutakin voi välillä tehdä. Heh. Olemme erilaisia, aina ei tarvitse ns.syyttää puhtaasta talosta elämästä pakenemista. Isot naurut päälle, koska meillä on aina villakoiria kämppä täys vaikka olenkin aika aikaansaava nainen ;-)ja suorastaan älyttömän tyytyväinen nyky-elämääni. terkkuja keittiöpsykoloogeille!

marikan polut kirjoitti...

vaatekaapit ovat rasittavia, komppaan!
"joku" pistää mun kaappini aina epäjärjestykseen ja "jonkun" pitäisi se järjestää. En tiedä, missä piileksii hän. Voitko tulla meille, kun saat omat kaappisi kuntoon?

P kirjoitti...

Runningsup on ihan oikeassa, kyl mä sen tiedän. :) Ihmiset on erilaisia ja joille siisteyskin on tärkeämpää kuin toisille eikä se ole merkki mistään. Mutta on ihmistyyppi jolta se puuhaaminen vie sosiaalisen elämän lähes.
Mä olen aikaansaamaton, se on fakta.

Tuula, vois olla hyvä, mutta tää saamattomuus ei ole.

Marika, Mikä niitä vaatekaappeja vaivaa?