torstai 16. tammikuuta 2014

Elämänmuutos

Tää olis nyt lomalla. Eilen kahvittelin kaverilla, tänään kävin hammaslääkärillä ja huomenna menen kampaajalle. Näinkö lomalla kuuluu olla?
 Eilen kaveri innoissaan selosti mulle Kaisa Jaakkolan kirjasta, jossa puhutaan naisten hormoneista ja ruokavaliosta ja ja ja... Se oli lukenut kirjaa ja kirjoittanut aina sivuun ketä ne teidot koski, mua vai häntä. Selvisi miksi lihon sieltä mistä lihon ja selittyi sekin, miksi nyt yhtäkkiä laihdun. Hurjan kiinnostavaa tietoa.
 Kuulemma yksi suurimpia syitä laihtumiseen on se, että jätin se jokailtaisen alkoholilasin (kaksi) pois. Ja hiilarit on mulle aika myrkkyä, ja ne multa on jäänyt pois melkein kokonaan, vaikka en siis karppaa, yhtään. Rasittavin fakta oli se, että mulla ei ole testosteronia melkein yhtään (sen näkee monesta seikasta) ja ainoa tapa jolla sitä saa, on voimailu. Kävelylenkit ei auta siihen yhtään. Ja ilman sitä testosteronia, mun ongelmakohdat pysyy mun ongelmakohtina.

Vuosien prosessi edessä. Mutta onneksi muutan elämäntapaani, enkä laihduta.

Eilen oli ensimmäinen kerta pariin viikkoon, kun sain ponnistella, etten menisi illalla kaupan kautta kotiin. Siis suklaata kantaen. Tajusin sen johtuvan liian kevyestä ruokailusta, liian pitkästä ruokavälistä ja siitä, että oli jo myöhäinen ilta ja olin väsynyt. Näköjään se riittävä syöminen saa mässäilynhimon lähes katoamaan.
 Mutta ah, vadelmat vaniljakastikkeella korvas kyllä kaiken, ja Unden the dome.

Tuleva viikonloppu hieman "jännittää". Mies on matkoilla viikonlopunkin ja mun eka ajatus on: "syödään pitsaa ja muuta helppoa". Mut ups, ei. Mulle se pitsa ei sovi YHTÄÄN. Mun uudelle taloudellisuudellekaan se ei sovi. Mieluummin käytän pitsarahat vaikka siihen, et vien pojat leffaan. Jotain arvoja oltava elämässä :D

Kepponen pyyteli kuvia uusista seinistä. Kohta niitä saadaan. Ennen ja jälkeen kuvia. Hieman malttamattomana odotan remontin jatkumista. Tosiaankin nyt kun pari seinää maalattu, tuntuu ettei hetkeäkään enää kestä kulahtaneita seiniä.

4 kommenttia:

Rva Kepponen kirjoitti...

Me muuten käytiin pitkästä pitkästä pitkästä aikaa poikien kanssa leffassa. Jopas oli rentoa touhua. Ketään ei tarvinnut komentaa eikä pissattaa kesken leffaa.

Mulla olisi kanssa jälleen ruokaremontti edessä. Jostain pitäisi löytää selkärankaa, mutta mistä??

Helmi Nainen kirjoitti...

Wau, nyt sulla on puhti päällä. Hyvältä kuulostaa!! Lisätsempit täältä!

marikan polut kirjoitti...

kuulostaa ihanan lomaisalta.

Ja kyllä pizza sopii taloudellisuuteen, jos jaksaa veivata itse. Jos.

Sari kirjoitti...

Kuulostaapa mukavalta elämäsi tällä hetkellä. Muutos on selvästi jo havaittavissa (teksti on pirteämpää).
Oikeesti olen sitä mieltä, että Lidln pakastesalamipizzat ovat kyllä köyhäilyä parhaasta päästä. 3 pizzan laatikko 4 euroa ja kahden juustopizzan laatikko 2,50 euroa. Ei niillä kannata itse vääntää. Ja elokuvat on kyllä tosi mukavia! Hyvää viikonloppua!