torstai 12. syyskuuta 2013

Olispa pms

Mä sydämestäni toivon, että mulla olisi nyt pms selittämässä tätä paskaa fiilistä. Eilen aamulla karjuin lapsille ja tänään hetkellisesti sama meno jatkui. Mies kysäisi neutraaliin sävyyn "onko sulla joku syy pahaan tuuleen vai onko täällä joka aamu ollut tällaista". Vastaus ei varmaan miellyttänyt. "EI kun tää alkoi kun sä tulit": Mikä siinä on, et lapset pännii kun mies palaa matkoilta. Lupa hepuloida???
 Loppu aamun olen ollut surkea ja semi-itkuinen.
On niin suuret odotukset aina kun odottaa miestä kotiin. Odottaa et on helppoa ja hauskaa. Ei ole helpompaa eikä yhtään hauskempaakaan. En mä sitä miehen syyksi laita, hauskuuden puutetta, mutta en itseänikään. Tai ehkä vähän  Perhanan prinsessa, joka odottaa viihdytystä ja huvia.

Eilen illalla tämä megapettymys alkoi. Munhan piti ruokkia muksut ja tehdä sit mulle ja miehelle myöhäispäivällinen, meille vaan. Kun tulin junnua harrastuskuskaamasta, huomasin et mies oli syönyt jo. "Kun mulla oli nälkä". No ei sit vittu syödä kahdestaan.  Hmmm.... tän on pakko olla pms tai ei hyvä heilu.

Mutta jotain hyvää sentään. Pojat on ihania. Olen etenkin isompia kehunut ihan kauheasti. Ne on hauskoja ja kivoja ja helppoja ja luovia ja vaikka mitä. Eilen ne koko päivän kokos ja maalas pienkoneita ja warhammer-ukkoja. Vasta illalla ne hokas ettei ole edes koneella olleet. VAU!
 Junnu taas aiheutti yöllisen naurukohtauksen pari yötä sitten. Se yöllä taas vaelsi mun sänkyyn. Mä kohotin peittoa ja vahingossa jäännyin selin poikaan. Junnu lähti sängystä pois, huokaili oven suussa. "Ei olis kannattanut tulla, pitää lähteä pois. Ei siis olis kannattanut tulla... ". Olin että mitä ihmettä. Poika huokas taas surkeana "ei ole lämpöä tarjolla". Siis voi itku. Kun sille ei saa kääntää selkää. Sen pitää saada olla nenä nenää vasten ja sit se kiotoutuu muhun. Ja nukutaan. Ihanaa!

Mutta joo, näissä tunnelmissa alkaa tämä perjantai ja 13. päivä :)

Antaa ilon tulla!

2 kommenttia:

Tuula kirjoitti...

Kuulostaa tutulta. Siis tuo, että lataa odotuksia siihen siipan kotiintuloon ja sit iskee hepuli kuitenkin

Mulle on ollut tyypillistä hepuloida viikonlopuista. Lataan niihin kaikenlaisia ennakko-odotuksia ja työlistoja (pitäis pestä ikkunat, tehdä pihatöitä, siivota alakerta, hankkia lasten syysvaatteet ja satamiljoonaa muuta asiaa PLUS levätä, harrastaa ja olla hyvällä mielellä). Sit kun se vkl tulee ja mies ilmoittaa ex-tempore lähtevänsä baariin ja tulevansa seuraavana päivänä kotiin, niin #%¤"## että menee hermo! Just tän takia liputan arkea, kun silloin ei edes odota mitään kivaa ;)

Taru kirjoitti...

No ei millään pahalla mutta onhan tossa nyt ukossakin vikaa. Ainakin tilannearvio, höntti tai putkiaivo vähintäänkin. Pistä se vähäksi aikaa ulkoruokintaan ;)